صنعت / تکنولوژی و آینده دنیای حفاظت تصویری / دوربین های مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

صنعت / تکنولوژی و آینده دنیای حفاظت تصویری / دوربین های مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

بهبود امنیت انتقال تصویر دوربین مداربسته

 

همین چند روز پیش بود که خبری در رسانه ها منتشر شد که یک تکنسین نصب دوربین مدار بسته، رمز عبور برای مشاهده  تصویر آنلاین دهها مشتری خود را سالها در اختیار داشته و گه گداری این تصاویر را مرور میکرد. جالب اینکه اکثر این دوربین ها در شخصی ترین اتاق های منازل نصب بودند. این خبر باعث شده نگرانی شدیدی برای استفاده کنندگان از سیستم دوربین مدار بسته ایجاد گردد که چگونه می توان امنیت انتقال تصویر دوربین مداربسته بالا برد و حریم خصوصی خود را حتی در قبال شرکت فروشنده و نصب کننده این سیستم های امنیتی حفظ نمود.

راهکار هایی که ما در ادامه خواهیم دارد مواردی است که بسیاری از آنها به سادگی انجام پذیر است و ما سعی میکنیم همه ی مواردی که امنیت انتقال تصویر دوربین مدار بسته تان را بالا می برد در ادامه بازگو می کنیم.

یوزر و پسورد را خودتان انتخاب کنید.

بسیاری از دستگاه های دی وی آر و NVR پس از اتصال به اینترنت قابلیت انتقال تصویر بدون هیچ تنظیم خاصی را دارا هستند و هر شخصی بتواند به نحوی کد و شماره اتصال به دستگاه ضبط کننده را بدست آورد، قادر خواهد بود که به این دستگاه متصل گردد. معمولا این کد به صورت QR کد به صورت نرم افزاری و حتی روی بدنه دی وی آر وجود دارد.

امنیت انتقال تصویر

راهکار این است که بر روی دی وی آر یوزرنیم و پسورد قوی خود را تعیین نمود. این عمل باعث می شود که کسانی که حتی به کد اتصال به نحوی دسترسی داشته اند به سد مستحکم نام کاربری و کلمه عبور برخورد کنند که عبور از آن کار هر کس نخواهد بود.

در مورد یوزر و پسورد این مورد را هم بدانید که اکثر سیستم های دوربین مدار بسته دارای پسورد پیش فرض هستند که به راحتی می توان آن حدس زد. پس به رمز پیش فرض هچ وقت نباید اطمینان کرد. این اولین قدم در بالا بردن امنیت انتقال تصویر در دوربین مداربسته است.

 

   هایک ویژن    نصب دوربین مداربسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته   دوربین اچ دی

رمز وای فای مطمئن

انتقال تصویر از لحاظ امنیتی

درست است که دستگاه ضبط کننده دوربین مدار بسته با کابل به مودم وصل می شود اما کسانی که به وای فای متصل هستند قادراند آی پی های متصل شده به مودم را ببینند و در صورتی که کمی اطلاعات شبکه داشته باشند، متوجه وجود دی وی آر یا NVR خواهند شد و در صورتی که دستگاه دی وی آر پسورد نداشته باشد یا پسورد پیش فرض بر رویش باشد، به راحتی تصاویر زنده و حتی تصاویر ضبط شده در دسترس شان قرار میگیرد. 

راهکار دوباره استفاده از رمز مطمئن استفاده از عدد و حروف کوچک و بزرگ و کاراکترهای خاص است تا هک کردن رمز وای فای را ناممکن سازد.

رمز عبور را بعد از نصب تغییر دهید

اگر در مورد ساختن یوزر و پسورد برای دوربین مدار بسته منزل یا محل کارتان آشنایی ندارید. ابتدا روش ساختن آن را از نصاب یا تکنسین نصب آموزش ببینید و متوجه شوید که چگونه آنها را باید در تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی خود وارد نمایید و پس از تحویل گرفتن کار، خودتان حداقل پسورد را تغییر داده و به یک کلمه عبور قدرتمند بدل کنید.

امنیت انتقال تصویر دوربین های وایرلس

برخی از دوربین های مدار بسته که در بازار به نام دوربین بیسیم به فروش می روند نیاز به دستگاه دی وی آر نداشته و خودشان به صورت مستقیم به وای فای مودم وصل شده و انتقال تصویر را به صورت نقطه به نقطه انجام می دهد.

بسیاری از افراد این دوربین ها را به صورت تکی یا چندتایی برای داخل خانه تهیه می کنند که نیاز به امنیت بسیار بالاتری به نسبت آنهایی که در محوطه ها نصب می شود می باشد.

دوربین وای فای

نکته اول در مورد امنیت این نوع دوربین ها این مورد است که اصلا به مدل های ارزان قیمت بسنده نکنید. بارها دیده ایم که با وارد کد کد دسترسی به یک دوربین بیسیم، تصاویر مربوط به یک دوربین دیگر را در جایی دیگر پدیدار میشد و این نمی تواند گزینه ای مناسب برای منازل باشد.

دوربین های بیسیم معتبر معمولا از امنیت بالایی برخوردارند به این شرط که مصرف کننده خودش راه اندازی نرم افزاری را انجام دهد. این نوع دوربین ها از نصب سریع و اتوماتیک پشتیبانی می کنند و اگر مصرف کننده کمی وقت بگذارد خودش قادر است آن را نصب و مسایل امنیتی اش را حفظ نماید.

برای متصل شدن به دوربین بیسیم ابتدا می بایست با یک ایمیل یا شماره تلفن در سایت تولید کننده ثبت نام نمود. این مهمترین قسمت امنیتی دوربین های بیسیم است و تکنسینی که در پاراگراف اول از او یاد کردیم با وارد کردن ایمیل خودش درون دوربین های بیسیم مشتریانش به این تعداد از دوربین های امنیتی دسترسی داشت.

پس حتما با ایمیل و شماره خودتان ثبت نام کنید و در ادامه پس از اتصال به دوربین مدار بسته می بایست مام کاربری و کلمه عبور قدرتمندی اختصاص دهید تا سد حفاظتی در برابر نفوذ و مشاهده دوربین هایتان در مقابل افراد ناشناس را مستحکم تر کنید.

فروشنده مطمئن

در انتها می توان فروشنده را در مشاوره و انتخاب دوربین مدار بسته معتبر دخیل دانست. برخی فروشندگان به صرف سود بیشتر ممکن است مدلی را پیشنهاد نمایند که امنیت بالایی ندارند. اما بسیاری از شرکتها نیز وجود دارند که اعتبار و کیفیت محصوشان برلی آن شرکت مهم است و محصولات پیشنهادی که دارند می تواند با استاندارهای بالای امنیتی در جهان همگام و همسو باشد. پس فروشنده نیز می تواند با پیشنهاد گزینه های مطمئن آخرین گام را برای بالا بردن امنیت انتقال تصویر دوربین مداربسته بر دارد.

 

دوربین مداربسته       دوربین مداربسته هایک ویژن       دوربین مداربسته منزل      تجهیزات دوربین مداربسته       نمایندگی دوربین مداربسته
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد