صنعت / تکنولوژی و آینده دنیای حفاظت تصویری / دوربین های مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

صنعت / تکنولوژی و آینده دنیای حفاظت تصویری / دوربین های مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

یونیکد(UNICODE)



حتما کلمه UNICODE بارها به گوشتان خورده و یا در وب سایت ها و برنامه های کاربردی جدید آن را دیده اید و می‌خواهید بدانید که UNICODE چیست. همینطور که حتما می‌دانید کامپیوتر فقط با عدد و رقم سرکار دارد و تمام اطلاعات نوشتاری، صوتی و تصویری نهایتا بصوت اعداد و ارقام در کامپیوتر ذخیره و پردازش می‌شوند. خوب حالا ما برای اینکه بتوانیم اطلاعات نوشتاری خودمان را برای کامپیوتر قابل فهم کنیم مجبوریم تا به هر حرف از حروف الفبا، یک کد عددی اختصاص بدهیم. از این رو صدها نوع سیستم کد گذاری به وجود آمده و برای زبان‌های مختلف سیستم های مختلف معرفی شده.

حتما کلمه UNICODE بارها به گوشتان خورده و یا در وب سایت ها و برنامه های کاربردی جدید آن را دیده اید و می‌خواهید بدانید که UNICODE چیست. همینطور که حتما می‌دانید کامپیوتر فقط با عدد و رقم سرکار دارد و تمام اطلاعات نوشتاری، صوتی و تصویری نهایتا بصوت اعداد و ارقام در کامپیوتر ذخیره و پردازش می‌شوند. خوب حالا ما برای اینکه بتوانیم اطلاعات نوشتاری خودمان را برای کامپیوتر قابل فهم کنیم مجبوریم تا به هر حرف از حروف الفبا، یک کد عددی اختصاص بدهیم. از این رو صدها نوع سیستم کد گذاری به وجود آمده و برای زبان‌های مختلف سیستم های مختلف معرفی شده.

این مسئله در مورد زبان رسمی ایران یعنی فارسی هم صادق بود و تازه هر شرکت نرم افزاری ایرانی هم یک سیستم کد گذاری مخصوص خودش را داشت‌! و هیچ وقت یک سیستم کد گذاری استاندارد برای زبان فارسی بوجود نیامد که همه برنامه نویس‌ها از آن استفاده کنند. این مسئله در مورد زبان های دیگر هم وجود داشت. تا اینکه بالاخره UNICODE معرفی شد.

"یونیکد" (UNIVERSAL CHARACTER SET TRANSFORMATION FORMAT)؛ نه یک نوع فونت خاص است نه یک برنامه خاص بلکه استاند‌ارد‌ی‌ بین‌‌المللی (منطبق‌ بر ‌استاند‌ارد ‌ایزو ?????) بر‌ا‌ى‌ تبادل‌ ‌اطلا‌عات‌ چندزبانه است. "یونیکد" به هر یک از حروف، اعداد یکتایی مستقل از محیط سیستم عامل و برنامه و زبان اختصاص می‌دهد. این سیستم می‌تواند تمام حروف زبان‌های مختلف زنده امروز دنیا را در خودش جای دهد و به هر کدام از این حروف کد یکتایی اختصاص دهد. بکار گیری UNICODE در وب سایت‌ها و برنامه های CLINT -SERVER میتواند بسیار مفید باشد و ما نگران این نیستیم که کاربران وب سایت از چه سیستم عامل و از چه مرورگر اینترنتی استفاده می‌کنند. فقط باید از استاندارد UNICODE پشتیبانی کند.

امروزه بسیاری از شرکت‌های پیشتاز دنیای کامپیوتر این استاندارد را پذیرفته اند و تقریبا تمامی برنامه های کاربردی جدید از این سیستم کد گذاری حمایت میکنند .

برای گسترش و ترویج استانداردUNICODE یک کنسر سیوم ایجاد شده است. این مسئله برای ما فارسی زبان‌ها نیز موقعیت مناسب ایجاد کرده و می‌توانیم در عرصه اینترنت مطالب خود را به زبان فارسی بدون استفاده ازروش های مثل ایجاد فایل‌های تصویری از متن و قرار دادن آن درصفحه وب و یا استفاده از کدگذاری زبان‌های دیگر مانند زبان تازی(عربی) عرضه کنیم. این مسئله فرایند ایجاد وب سایت ها و برنامه های فارسی را بسیار آسان تر و کم هزینه تر کرده.

تبلیغات میان متنی

سئو سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین  تبلیغات گوگل  از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است. طراحی وب سایت یکی از ضرورت های انکار نشدنی برای رشد کسب و کارها به حساب می آید. همچنین بعد از اتمام پروژه طراحی سایت شما به خدمات سئو و تبلیغ گوگل نیاز خواهید داشت. همچنین طراحی اپلیکیشن موبایل را با به روز ترین تکنولوژی کد نویسی دنیا را از پیام آوا بخواهید.

تبلیغات میان متنی

پا نوشت

طراحی سایت ،  طراحی سایت اصفهان ، طراحی سایت شیراز ، طراحی سایت رشت ، طراحی سایت کرج ، طراحی سایت مشهد ، طراحی سایت یزد ، طراحی سایت کرمان ، طراحی سایت تبریز

15 ریش سفید دنیای وب


15 ریش سفید دنیای وب

نزدیک به سه دهه از راه‌اندازی وب جهانی می‌گذرد، اما هیچکس به درستی از گستردگی و وسعت این پدیده‌ی بزرگ تحول برانگیز آگاه نیست. هرچند طی جدیدترین مطالعات، برآورد محققان حاکی از وجود 40 میلیارد صفحه‌ی وب در سطح جهان است. با وجود پیشرفت خیره‌کننده در توسعه‌ی وب جهانی،‌ بسیای از ما پیشینه‌ و گذشته‌ی آن را به فراموشی سپرده‌ایم؛ اما کافی است نگاهی به آنچه دنیا 15 سال قبل بود‌ بیندازیم. آمازون یک رودخانه‌ی بزرگ در جنوب آفریقا بود و RYANAIR نام خطوط هوایی ایرلند بود که به مکان‌هایی پرواز می‌کرد که هیچکس نامی‌ از آن نشنیده بود؛ یاهو نیز واژه‌ای برگرفته از سفرهای گالیور بود و گوگل اشاره به رقم بسیار بزرگ ریاضی داشت؛ EBAY نوعی خط نگارشی بود و ...
اما امروزه هریک از آن‌ها قدرت بزرگی در دنیای وب محسوب می‌شوند که نمی‌توان از تحولی که در جهان اینترنت ایجاد کرده‌اند به سادگی گذشت؛ روزنامه‌ی قدیمی‌ گاردین انگلیس پانزدهمین سال راه‌اندازی وب‌سایت خبری خود را جشن می‌گیرد و به همین مناسبت اقدام به معرفی 15 سایت برتر جهانی کرده است که به معنای واقعی کلمه، دنیای وب را متحول کرده‌اند.

نزدیک به سه دهه از راه‌اندازی وب جهانی می‌گذرد، اما هیچکس به درستی از گستردگی و وسعت این پدیده‌ی بزرگ تحول برانگیز آگاه نیست. هرچند طی جدیدترین مطالعات، برآورد محققان حاکی از وجود 40 میلیارد صفحه‌ی وب در سطح جهان است. با وجود پیشرفت خیره‌کننده در توسعه‌ی وب جهانی،‌ بسیای از ما پیشینه‌ و گذشته‌ی آن را به فراموشی سپرده‌ایم؛ اما کافی است نگاهی به آنچه دنیا 15 سال قبل بود‌ بیندازیم. آمازون یک رودخانه‌ی بزرگ در جنوب آفریقا بود و RYANAIR نام خطوط هوایی ایرلند بود که به مکان‌هایی پرواز می‌کرد که هیچکس نامی‌ از آن نشنیده بود؛ یاهو نیز واژه‌ای برگرفته از سفرهای گالیور بود و گوگل اشاره به رقم بسیار بزرگ ریاضی داشت؛ EBAY نوعی خط نگارشی بود و ...
اما امروزه هریک از آن‌ها قدرت بزرگی در دنیای وب محسوب می‌شوند که نمی‌توان از تحولی که در جهان اینترنت ایجاد کرده‌اند به سادگی گذشت؛ روزنامه‌ی قدیمی‌ گاردین انگلیس پانزدهمین سال راه‌اندازی وب‌سایت خبری خود را جشن می‌گیرد و به همین مناسبت اقدام به معرفی 15 سایت برتر جهانی کرده است که به معنای واقعی کلمه، دنیای وب را متحول کرده‌اند.

1- EBAY.COM
راه‌اندازی: سال 1995 در آمریکا توسط "پیر امیدیار"
تعداد اعضا: 168 میلیون نفر
نوع سرویس‌دهی: مرکز خرید و مزایده‌ی آنلاین
یکی از بزر‌گ‌ترین وب‌سایت‌های اینترنتی که به کاربران امکان خرید و فروش هرکالایی را می‌دهد؛ شهروندان انگلیسی بیشتر از هر وب‌سایت دیگری به آن مراجعه می‌کنند، به طوری که بیش از 10 میلیون عضو انگلیسی دارد و دو سرویس پرداخت آنلاین PAYPAL و SKYPE متعلق به آن است.

2 - WIKIPEDIA.COM
راه‌اندازی: سال 2001 در آمریکا توسط "جیمی ‌ولز"
تعداد مراجعه‌کننده: 912 هزار نفر در روز
نوع سرویس‌دهی: دایره‌المعارف آنلاین
اگرچه اولین دایره‌المعارف اینترنتی در جهان نیست، اما نخستین لغت‌نامه‌ی رایگان آنلاین است که همه امکان دسترسی و ویرایش آن را دارند،‌ به طوری که کابران می‌توانند اقدام به تصحیح یا اضافه کردن مطالب کنند که در مدت چند ثانیه،‌ نرم‌افزار دایره‌المعارف را به‌روز می‌کند.

3- NAPSTER.COM
راه‌اندازی: سال 1999 در آمریکا توسط "شاون فانینگ"
تعداد اعضا: 500 هزار مشترک پولی
نوع سرویس‌دهی: سایت اشتراک فایل
هدف اصلی دانشجوی دانشگاه بوستون آمریکا از طراحی این وب‌سایت، به اشتراک گذاشتن فایل‌های موسیقی بود. اوج محبوبیت "نپ‌استر" در سال 2000 بود که بیش از 70 میلیون نفر در آن عضویت رایگان داشتند؛ اما ورشکستگی آن موجب شد تا پس از آن کاربران اقدام به پرداخت مبالغی برای دانلود قطعات موسیقی کنند.

4 - YOUTUBE.COM
راه‌اندازی: سال 2005 در آمریکا توسط "چاد هورلی"، "جواد کریم" و "استیون چن"
میزان مراجعه: 100 میلیون کلیپ در روز
نوع سرویس‌دهی: سایت اشتراک ویدئویی
کارمندان سابق شرکت EBAY فکر آن را نمی‌کردند که با راه‌اندازی این وب‌سایت در فوریه‌ی 2005 آن را به یکی از محبوب‌ترین سایت‌های اینترنتی تبدیل کنند، به طوری که اکنون روزانه 100 میلیون کلیپ آن مورد تماشای کاربران قرار می‌گیرد؛ نمایش ویدیوهای موسیقی قدیمی ‌و رخدادهای ورزشی قرن هفدهم از امکانات ویژه‌ی آن است و علاوه بر آن،"یوتیوب" محلی شناخته ‌شده برای بروز استعداد کارگردان‌های آماتور است.
5 - BLOGGER.COM
راه‌اندازی: سال 1999 در آمریکا توسط "ایوان ویلیامز"
تعداد اعضا: 5/18 میلیون نفر
نوع سرویس‌دهی: سیستم راه‌اندازی وبلاگ
در حال حاضر تعداد دقیق بلاگ‌های موجود در جهان مشخص نیست، اما میلیون‌ها بلاگ اکنون کاربران را وارد خانه‌های شخصی آنلاین کرده است و در هر دقیقه یک بلاگ راه‌اندازی می‌شود و این انقلاب اینترنتی را باید مدیون BLOGGER دانست که ایده‌ی اولیه‌ی بلاگ را در ذهن کاربران ایجاد کرد.

6 - FRIENDSREUNITED.COM
راه‌اندازی: سال 1991 در انگلیس توسط استیو و جولی پانک هورست
تعداد اعضا: 15 میلیون نفر
نوع سرویس‌دهی: وب سایتی برای گردهم آوردن همکلاسی‌های قدیم
گرچه در ابتدای راه‌اندازی تعداد مراجعان به این سایت به زحمت دو رقمی ‌می‌شد، اما محبوبیت آن چنان سریع افزایش یافت که در سال 2001 به علت میزان بالای مراجعه تنها سرور آن از کار افتاد؛ هم اکنون هزاران کاربر بطور همزمان از آن استفاده می‌کنند و این نتیجه‌ی تلاش زوجی است که برای راه‌اندازی آن 18 ساعت در روز سختی کشیدند.

7 - DRUDGEREPORT.COM
راه‌اندازی: سال 1994 در آمریکا توسط "مت دراج"
میزان مراجعه: 8 تا 10 میلیون صفحه در روز
نوع سرویس‌دهی: سایت خبری
درابتدا تنها به عنوان بولتن خبری ایمیل کار خود را آغاز کرد، اما اکنون به یکی از پرنفوذترین رسانه‌های خبری در سیاست‌گذاری آمریکا تبدیل شده و در طول 12 ماه گذشته بیش از 5/3 میلیارد مراجعه داشته است و اولین منبع آنلاین اخبار فوری به شمار می‌آید.

8 - BMYSPACE.COM
راه‌اندازی: سال 2003 در آمریکا توسط "تام اندرسون" و "کریس دی ولف"
تعداد کاربران: 100 میلیون نفر
نوع سرویس‌دهی: سایت شبکه‌ی اجتماعی
از محبوبیت "مای اسپیس" همین کافی که میزان مراجعه به آن در انگلیس از شبکه‌ی خبری BBC نیز بیشتر است. این وب سایت 100 میلیون عضوی تمامی ‌ویژگی‌های جوامع اینترنتی را دارد و به کاربران امکان برنامه‌ریزی برای رخدادها را می‌دهد. "مای‌اسپیس" اکنون چهارمین وب‌سایت پربیننده در جهان است که امکان آپلود و گوش‌ کردن به موسیقی را می‌دهد و اکنون 2/2 میلیون گروه موسیقی و خواننده جذب آن شده‌اند.

9-AMAZON.COM
راه‌اندازی: سال 1994 در آمریکا توسط "جف بزوس"
تعداد کاربران: بیش از 35 میلیون نفر از 250 کشور جهان
نوع سرویس‌دهی: فروشگاه اینترنتی، عمدتا کتاب، CD , DVD
بزرگ‌ترین فروشگاه کتاب جهان است که ابتدا "کادابرا" نام داشت، اما نام آمازون به عنوان چیزی غیر قابل ‌توقف و بزرگ برای آن انتخاب شد که اکنون درآمد هفت میلیارد دلاری آن در سال به خوبی اثبات کننده‌ی نام آن است؛ موفقیت آمازون تا جایی پیش رفت که موسس آن در سال 1999 از سوی مجله‌ی آمریکایی "تایم" مرد سال جهان لقب گرفت.
9 - SLASHDOT.ORG
راه‌اندازی: سال 1997 توسط "راب مالدا"
تعداد کاربران: 5/5 میلیون نفر در ماه
نوع سرویس‌دهی: وب‌سایت اخبار فن‌آوری
یکی از پرمراجعه‌ترین وب‌سایت‌های جهان که امکان گفت‌وگو و بحث برای متخصصان و دانشمندان را فراهم ساخته و منبع مرجع اخبار فن‌آوری محسوب می‌شود؛ بیشتر قسمت‌های سایت توسط کاربران نوشته و تنظیم می‌شود و برخی مواقع اظهارنظرهای کاربران در خصوص یک موضوع مورد بحث از 10 هزار مورد نیز می‌گذرد.

11 - SALON.COM
راه‌اندازی: سال 1995 در آمریکا توسط "دیوید تالبوت"
تعداد کاربران: 5/2 میلیون تا 5/3 میلیون بازدیدکننده در ماه
نوع سرویس‌دهی: مجله‌ی اینترنتی
اولین وب‌سایت جهان که به‌دست چند روزنامه‌نگار و با هدف ترویج روزنامه‌نگاری آنلاین راه‌اندازی شد؛ مقالات و یادداشت‌های این سایت در خصوص مرگ پرنسس دایانا و رسوایی اخلاقی بیل کلینتون همچنان در یادها‌ زنده است و استفاده از آن به صورت حق اشتراک است.

12 - CRAIGSLIST.ORG
راه‌اندازی: سال 1995در آمریکا توسط "کریک نیومارک"
تعداد کاربران: چهار میلیارد صفحه در ماه
نوع سرویس‌دهی: یک وب‌سایت ویژه برای جوامع شهری آنلاین
یکی از ساده‌ترین وب‌سایت‌های اینترنت است و البته یکی پرقدرت‌ترین آن‌ها؛ سادگی آن از این جهت است که تنها‌ یک تابلوی اعلانات رایگان است، اما محبوببیت آن است که قدرت‌اش را چشمگیر ساخته است؛ اجاره‌ی آپارتمان، فروش خودرو، پیدا کردن کار، گذراندن اوقات فراغت وغیره؛ در این سایت به همگی سوالات پاسخ داده می‌شود و به طور کلی این سایت زندگی شهری را در آمریکا متحول کرده است.

13 - GOOGLE.COM
راه‌اندازی: سال 1998 در آمریکا توسط "لری پیج" و "سرگئی برین"
میزان مراجعه: یک میلیارد جست‌وجو در روز
نوع سرویس‌دهی: جست‌وجوی اینترنتی، منبع خبری و ...
هم اکنون نام گوگل به لطف شهرت بی‌نظیر آن به عنوان فعل در لغت‌نامه‌ی آکسفورد قرار داده شده است؛ گوگل بزرگ‌ترین موتور جست‌وجوی اینترنتی در جهان است که سریع‌ترین رشد را در میان سایر شرکت‌های جهان داشته و ارزش سهام آن اکنون فراتر از 13 میلیارد دلار است؛ سرویس‌های متعدد پست الکترونیک (GMAIL)، سرویس نقشه (GOOGLE MAP)، مقایسه‌ی قیمت (FROOGLE)، تلفن رایگان (GOOGLE TALK) وغیره آن را به دومین وب‌سایت پرمراجعه‌ی جهان تبدیل کرده است.

14- YAHOO.COM
راه‌اندازی: سال 1994 در آمریکا توسط "دیوید فلیو" و "جری یانگ"
تعداد کاربران: 400 میلیون نفر
نوع سرویس‌دهی: پورتال اینترنت و سازمان رسانه‌ای
یاهو با 4/3 میلیارد صفحه مراجعه در روز، بالاترین تعداد بازدیدکننده‌ی اینترنت را در جهان دارد؛ سرویس‌های پیام فوری، اخبار و ایمیل آن در جهان بالاترین سطح محبوبیت را دارند و گوگل تنها رقیب جدی یاهو محسوب می‌شود.

15 - EASYJET.COM
راه‌اندازی: سال 1995 در انگلیس توسط "‌هاجی لوآنو"
تعداد کاربران: 30 میلیون مسافر در سال گذشته
نوع سرویس‌دهی: هزینه‌ی خطوط هوایی
اولین مکان آنلاین برای رزرو بلیط هواپیما که در ابتدا تصور نمی‌شد بتواند تعداد کافی مسافر برای پروازهواپیماها تهیه کند؛ در این سایت علاوه بر رزرو بلیط، می‌توان هتل محل اقامت، اجاره‌ی خودرو در شهر مقصد و دیگر خدمات مربوطه را به صورت آنلاین انجام داد.

1.      سئو

2.      طراحی وب سایت

3.      طراحی سایت شرکتی

4.      طراحی سایت فروشگاهی

5.      طراحی سایت تهران

6.      طراحی سایت

7.      سئو سایت

8.      سئو

9.      طراحی وب سایت

10.  طراحی سایت شرکتی

11.  طراحی سایت فروشگاهی

15 لحظه فراموش نشدنی در تاریخ وب


15 لحظه فراموش نشدنی در تاریخ وب

بسته به اینکه شما چطور حساب کرده باشید، وبی که در مقابل ماست 15 تا 17 سال از سنش گذشته است. لحظات فراموش نشدنی وب، ساعت یا دقایقی هستند که همگان را شگفت‏زده کرده‏اند. لحظاتی که کارگردانان موفق آنها، هنگام دیدن نتیجه کارشان (ایده‏ای نو، آغاز به کار یک سایت، فروش اولین محصول و یا ذخیره اولین اطلاعات) فریاد شادی سرداده‌اند. بجای ترتیب تاریخی ما این 15 داستان را بر اساس اهمیت آورده‏ایم.

بسته به اینکه شما چطور حساب کرده باشید، وبی که در مقابل ماست 15 تا 17 سال از سنش گذشته است. لحظات فراموش نشدنی وب، ساعت یا دقایقی هستند که همگان را شگفت‏زده کرده‏اند. لحظاتی که کارگردانان موفق آنها، هنگام دیدن نتیجه کارشان (ایده‏ای نو، آغاز به کار یک سایت، فروش اولین محصول و یا ذخیره اولین اطلاعات) فریاد شادی سرداده‌اند. بجای ترتیب تاریخی ما این 15 داستان را بر اساس اهمیت آورده‏ایم.

1. LO!
در ساعت 10:30 عصر 29 اکتبر 1969، اولین کلمه برای روی شبکه جابجا شد.
قبل از تولد وب، اینترنت بصورت بسیار ساده‏ای وجود داشت، و قبل از اینترنت نیز آرپانت بوجود آمده بود. بالاخره در عصر 29 اکتبر، پروفسور Len Kleinrock، ارتباط یک Mainframe در یوکلا را به یکی از مراکز تحقیقاتی استنفورد از طریق یک خط اختصاصی تلفن برقرار کرد. برای تست برقراری ارتباط، Kleinrock با دانشجویانش در یوکلا قرار گذاشته بود که در ابتدا کلمه "LOG" را ارسال شود و پس از دریافت این کلمه ماشین مقابل در جواب کلمه "IN" را ارسال کند. این محقق حروف L و O را ارسال می‏کند اما قبل از اینکه بتواند حرف G را هم بفرستد سیستم دچار مشکل شده و قفل می‏کند.
تلاش بعدی با موفقیت انجام شد اما این کلمه "LO" بود که بعنوان اولین کلمه جابجا شده بر روی شبکه در تاریخ ثبت گردید.
 
2. URL
در 23 جون 1983، (DNS (Domain Name System متولد شد.
از Paul Mockapetris، Craig Partridge و در آخر از Jon Postel متشکریم که باعث شدند مجبور نباشید برای ورود به سایت PC World عدد 70.42.185.10 را تایپ کنید (این عدد IP سایت PC World است). آنها از طریق DNS، واسطی ایجاد کردند که کاربران بجای آدرس‏دهی عددی (12 عدد در مبنای 2) می‏توانند نام سایت را برای ورود به آن تایپ کنند. پس از وارد کردن این نام، مرورگر با مراجعه به سرورهای DNS (که وظیفه آنها نگهداری نام ماشین و آدرس IP آنها است) معادل عددی آنرا پیدا کرده و به این ترتیب از طریق مسیریاب‌ها ارتباط بین کامپیوتر کاربر و سایت مربوطه برقرار می‏شود.
در یکی از روزهای جون 24 سال قبل، زمانی که اولین آدرس DNSی تست شد Mockapetris این موضوع را از طریق ایمیل اعلام کرد. او می‏گوید: "هیچکس فکر نمی‏کرد این موضوع اینقدر مهم باشد و بهمین خاطر ما حتی یک دوربین هم همراه خودمان نیاورده بودیم که از آن روز که بعدها بسیاری از آن یاد کردند عکس بگیریم."
پس از آن، 8 سال قبل از ایجاد(WWW (World Wide Web ماشین‌های دیگری به شبکه اضافه شدند. اما امروز تعداد آنها بیش 130 میلیون است.
برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله آشنایی با DNS مراجعه نمایید.
3. مرورگر گرافیکی
در ساعت 1 عصر 15 مارچ 1993، مرورگر گرافیکی متولد شد.
Marc Andreessen و Eric Bina هر دو از دانشجویان معمولی دانشگاه Illinois بودند. زمانی که آنها اعلام کردند نسخه آزمایشی گرافیکی Mosaic تحت ویندوز برای دانلود آماده است نمی‏دانستند این کار آنها چه تاثیری در مسیر حرکت اینترنت دارد.
طراحی قابل قبول بود؛ بجای اینکه تصاویر در پنجره‏ای جدا باز شوند در میان نوشته جا می‏گرفتند. نسخه Mosaic مورد استقبال گرفت و نسخه‏های تحت سیستم‌های عامل دیگر نیز طراحی شد.
تقریباً یکسال پس از این ماجرا تکامل مرورگرها آغاز شد و اینترنت که پیش از آن تنها شامل متن‌های ساده بود به‏سوی چندرسانه‏ای شدن پیش رفت.
 
4. Yahoo
در فوریه 1994، Jerry و David سایت یاهو را راه اندازی کردند.
در اوایل 1994، دانشجویان دکترای دانشگاه استنفورد، Jerry Yang و David Filo ، لیستی از سایت‌های مورد علاقه‏شان را بر روی وب قرار دادند. اینکه در کدام روز فوریه بوده است در تاریخچه یاهو درج نشده است!
سایت Yahoo را می‏توان آغازگر دسته‏بندی سایت‌ها در وب دانست. هنگامی که پوشش کامل اینترنت ناممکن بود Yahoo بعنوان یک پرتال اینترنتی امکان جستجوی اینترنتی، عناوین خبری، پیام‏رسانها، پست الکترونیک، تصاویر، آگهی‏های استخدام و موارد بسیاری دیگر را در خود جای داد. در حالی که دیگر پورتال‌های مشهور آن زمان مانند Lycos و Excite یا در حال نزول بودند و یا توسط ماهی‏های بزرگتر در حال شکار شدن بودند، این سایت همچنان به صعود خود ادامه می‏داد. هر چند که Yahoo در رقابت با Google چندان خوش‏شانس نبود اما تاریخ وب شاهد موفقیت‌های بسیاری است که در آنها نام Yahoo می‏درخشد.
 
5. ظهور WWW
در 25 دسامبر 1995، وب وارد دنیای آنلاین شد.
مهمترین لحظه‏ای که بمحض بوجود آمدن وب در تاریخ آن ثبت شد. در 1990، Tim Berners Lee و Robert Cailliau در مرکز تحقیقاتی CERN در ژنو، ارتباط اینترنت را با اولین وب‏سرور برقرار کردند.
در اواخر سال 1992 تعداد وب‏سرورها 50 عدد بود که این تعداد در دو سال بعدش به 2500 عدد رسید و این روند رشد ادامه یافت.
وب دیگر هیچ جنبه‏ای از زندگی ما را دست نخورده باقی نگذاشته است. این همان واقعیتی است که باعث می‏شود شما این مقاله را از روی صفحه مانیتور بخوانید نه از روی کاغذ.
 
6. eBay
در سوم سپتامبر 1995،eBay اولین حراجش را انجام داد.
مدت زیادی از زمانی که تنها راه فروش اثاثیه بدردنخور منزل، قرار دادنشان در حیاط برای فروش بود نگذشته است. چیزی که eBay آنرا دگرگون کرد. در حال حاضر ده‌ها هزار شرکت کوچک و متوسط تجاری eBay را اصلی‏ترین ویترین محصولات خود می‏دانند. بر اساس آنچه که eBay می‏گوید اولین چیزی که در eBay بفروش رسید یک اشاره‏گر لیرزی شکسته بود که به قیمت 14.83 دلار حراج شد. اما اینک، چندین میلیارد دلار ارزش نقل و انتقالاتی است که در این سایت انجام می‏شود.
 
7. Amazon
16 جولای 1995، Amazon تجاری شد.
سایتی که عنوان آن "بزرگترین انبار کتاب" است داستان‌های بسیاری در خصوص مراحل تکاملش در خود جای داده است. مثلاً داستان زمانی که Jeff Bezos (بنیانگذار سایت Amazon) در ماشینی که همسرش، Mackenzie در حال رانندگی در مسیر منهتن و سیاتل بود، طرح تجاری خود را بر روی کاغذ می‏نوشت. یا تبدیل گاراژی در واشنگتن که اولین مرکز Amazon شد و در آن زنگی وجود داشت که قرار بود هر زمانی که محصولی فروخته می‏شود آن زنگ به صدا درآید.
این سایت انقلابی در دنیای تجارت تحت وب و خارج از آن ایجاد کرد و از سایت‌هایی بود که با شروع یک پروژه عجیب به موفقیت رسیدند.
 
8. Netscape
در ساعت 9:30 صبح 19 آگوست 1995، Netscape وارد بورس شد.
در آن زمان کسی نمی‏دانست این شرکت‌ها چگونه اینگونه سرمایه‏دار می‏شوند. و البته بسیاری از سایت‌ها هم نتوانستند که نمونه آن نابودی بسیاری از سایت‌های دات‏کامی در سال 2000 بود. اما پس از آن مروگر Netscape متوجه رقیبی سرسخت یعنی همان Internet Explorer مایکروسافت شد و جنگ مرورگرها آغاز شد.
 
9. Google
در 7 سپتامبر 1998، Google شروع بکار کرد.
در سال 1995، در در ژانویه 1996، Sergey Brin و Larry Page وارد یک پروژه دانشجویی مشترک شدند. هدف این پروژه بهبود عملکرد موتورهای جستجوگر بود.
در اوایل 1998 آنها یک دیتابیس اینترنتی در خوابگاه Larry، با هدف جمع‏آوری اطلاعات در خصوص لینک‌های بازگشت به راه انداختند. یکی از اولین کسانی که پیشنهاداتی در خصوص این پروژه به آنها داد David Filo، یک از مؤسسان Yahoo بود (این سایت، یکی از موتورهای جستجوگر آن زمان بود.) که شاید هنوز هم افسوس این حماقتش را بخورد!
در سپتامبر 1998، شرکت گوگل ثبت شد و در دره سیلیکون پا به دنیای تجارت گذاشت.
 
10. Drudge Report
در 17 ژانویه 1998، "Matt Drudge" افتضاح اخلاقی در مورد کاخ سفید و کلینتون موسوم به Monica Lewinsky را منتشر کرد.
این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که اولین خبر داغی است که قبل از نشریات چاپی و رسانه‏های تصویری، بر روی وب منتشر شده است؛ و البته آخرین بار هم نبود.
اتفاقاتی نظیر این باعث شد رسانه‏ها خصوصاً رسانه‏های ضعیفتر به این موضوع پی‏ببرند که با استفاده از روش‌های سنتی نمی‏توانند با سرعت انتشار این ابزار جدید یعنی وب رقابت کنند. برخی از آنها تصمیم گرفتند که عنوان‏های خبری خود را قبل از چاپ بر روی اینترنت قرار دهند. حتی بعضی از آنها نسخه چاپی خود را کنار گذاشتند تا انحصاراً فقط بر روی اینترنت رسانه‏ای با نام آنها وجود داشته باشد.
 
11. Wikipedia
15 ژانویه 2001، Wikipedia اولین پستش را ارسال کرد.
همه می‏توانند کارشناس باشند. این موضوع کاملاً در Wikipedia ثابت شده است. دایره‏المعارفی آنلاین، که هر کس بی‏توجه به تخصصش می‏تواند مطلبی به آن اضافه و یا مطالبی از آن را ویرایش کند. Wikipedia در حال حاضر 2 میلیون مقاله به انگلیسی و 7 میلیون در مجموع، در خود جای داده است.
Wikipedia مجموعه‏ای بی‏پایان از بحثها، ویرایشها، بازنگری‏ها و آرشیوهاست. نتیجه آن، گسترش مطالبی مختلف و بدون سانسور است که کاربران هنگام جستجوی یک موضوع از طریق موتورهای جستجوگر در اولین نتیجه جستجو به آنها وارد می‏شوند.
 
12. Friendster
مارچ 2003، Friendster ارتباطات را برقرار کرد.
My Space و Facebook هر دو از بهترین سایت‌های شبکه اجتماعی هستند. اما نام هیچکدام از این دو اینجا نبود اگر Friendster وجود نمی‏داشت. این سایت آغازگر شبکه‏های اجتماعی تحت وب بود.
 
13. Oddpost
در 16 فوریه 2003، سرویس وب‏میل Oddpost شروع بکار کرد.
تا سال 2003 هر کس که ایمیل در Yahoo یا Hotmail داشت در کنار آن هم یک نرم‏افزار مدیریت ایمیل هم روی کامپیوترش نصب بود و دلیل آن هم این بود که کار کردن با خود وب‏میل بسیار طاقت‏فرسا و زمانبر بود. ایجاد هر تغییری در inbox و یا حذف اسپم محتاج طی مراحل مختلف و کلیک‌های متعدد بود.
Oddpost نرم‏افزاری تحت وب ایجاد کرد که کار کردن با آن مثل این بود که آن نرم‏افزار بر روی هارد کامپیوترتان نصب شده. مدتی بعد Yahoo این شرکت را خریداری و از تکنولوژی آن برای سرویس وب‏میل‏هایش استفاده کرد.
Oddpost برای اولین بار از نرم‏افزارهای واژه‏پرداز، صفحه‏گسترده و ویرایشگر تصاویر که همه آنها تحت وب بودند پرده برداشت و اینگونه برنامه‌های تحت وب رایج شدند.
 
14. Craigslist
در 24 اکتبر 2005، Craig Newmark لیست خود را منتشر کرد.
همانند بسیاری از اتفاقات مهم تحت وب، Craigslist با یک پروژه غیرتجاری شروع شد. در مارچ 1995، Craig Newmark لیست ایمیلی ایجاد می‏کند که اعضای آن می‏توانستند مطالب مورد علاقه‏شان را در خصوص جزیره‏شان با دیگر اعضا به اشتراک بگذارند.
در حال حاضر 450 نسخه محلی Craigslist در 50 کشور دنیا وجود دارد و بیش از 25 میلیون نفر هر ماه از آنها بازدید می کنند. این سایت نسخه اینترنتی نیازمندی‏هایی است که تا پیش از آن تنها در روزنامه‏ها منتشر می‏شد.
 
15. Blogging Katrina
در ساعت 12 عصر 28 آگوست 2005، وبلاگ "The Survival of New Orleans " شروع بکار کرد.
در حالی که طوفان‌های ساحلی در نیواوریلنز این شهر را ویران می‏کرد Michael Barnes در وبلاگش اینگونه نوشت: "ما در طبقه‏های دهم و یازدهم یک آسمان خراش در خیابان پودراس، در سمت راست خیابان چارلز هستیم. در اینجا ژانراتور، کنسرو غذا و آب داریم. ما کلاً 5 نفریم. من مطمئن نیستم که ارتباط ما با اینترنت متصل باقی بماند. من یک دروبین و یک اسلحه همراه خود دارم... اینجا دائماً طوفان است و سرعتش بین 175 تا 215 کیلومتر بر ساعت است. طوفان باد را از سمت خلیج به سمت دریاچه می‏کشاند. شهر ممکن است هیچگاه به حالت قبل برنگردد..."
بنابراین شاهدی با یک نام کاربری فاجعه‏ای طبیعی‏ای که در آنجا می‏گذشت را روایت می‏کرد. برای 5 روز Barnes و دیگر همکارانش تلاش کردند تا از این طوفان فرار کنند و در طول این مدت گزارشات و تصاویری از پناه‏گاهشان و آنچه می‏گذشت در وب منتشر می‏کردند. ده‏ها هزار شهروند اینترنتی هر روز به این وبلاگ می‏آمدند و گزارشاتی که در CNN و New York Times هم یافت نمی‏شد را می‏خواندند.
این موضوع ثابت کرد که برخلاف تصور برخی، وبلاگ‌ها تنها نوشته‏های درهم و نظرات پراکنده افراد مختلف نیستند؛ بلکه می‏توانند آنقدر مهم و تأثیرگذار باشند که مطالب‌شان در تاریخ ماندگار شود.

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحی سایت فروشگاهی  و  طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند. پیام آوا بهترین خدمات طراحی سایت تهران را به شما عرضه می کند. همچنین طراحی اپلیکیشن موبایل را با به روز ترین تکنولوژی کد نویسی دنیا را از پیام آوا بخواهید.

تبلیغات درون متنی

پا نوشت

طراحی سایت ،  طراحی سایت اصفهان ، طراحی سایت شیراز ، طراحی سایت رشت ، طراحی سایت کرج ، طراحی سایت مشهد ، طراحی سایت یزد ، طراحی سایت کرمان  ، طراحی سایت تبریز

 

خطاهای طراحی وب



این مطلب بخشی از مقاله 10 اشتباه برتر طراحی وب نوشته دکتر جاکوب نیسلون است.

این مطلب بخشی از مقاله 10 اشتباه برتر طراحی وب نوشته دکتر جاکوب نیسلون است.
 
1- نامناسب بودن امکان جست‌وجو:
چه وقت به سراغ بخش جست‌وجوی سایت‌ها می‌روید؟ حتما زمانی که نتوانید به راحتی اطلاعات مورد نظرتان را پیدا کنید. کاربران هم از همین روش استفاده می‌کنند و هنگامی به سراغ بخش جستجوی سایت شما می‌روند که نتوانند از طریق راهنمای صفحه به اطلاعاتی که می‌خواهند دست پیدا کنند.
 
2- خوانندگان وب و فایل‌های pdf
خوانندگان وب از فایل‌های pdf دل خوشی ندارند. تصور کنید به‌ سختی مشغول جست‌وجو و گشت زدن در وب هستید که ناگهان به یک فایل pdf می‌رسید و فاجعه رخ می‌دهد؛ فشردگی خطوط، مشکلات نرم‌افزاری، از دست دادن فرصت جست‌وجو و گم کردن مسیر جستجو از مواردی است که فایل‌ PDF را کابوس خوانندگان وب می‌کند.
پس این شعار را فراموش نکنید: خداحافظ حروف و صفحه‌های چاپی و سلام فونت‌های لاغر و ریز.
 
3- تغییر نکردن رنگ لینک‌های دیده شده
برای کاربران آنلاین همیشه مهم است که چه لینکی را دیده‌اند؟ چه لینکی را می‌بیینند؟ و چه لینکی را می‌توانند ببینند.
لینک‌ها کلید اساسی راهنمایی فرد به مطلب مورد نظرش است. پس خیلی مهم است که تفاوت رنگ بین لینک‌های دیده شده و دیده نشده وجود داشته باشد.
فراموش نکنید آن‌ها انتظار دارند بدانند وقتی روی بخشی که لینک شده کلیک کردند به کجا می‌رود و چه مطلب و یا بخشی را می‌بینند.
4- متن‌هایی که قابل اسکن چشمی نباشند(درک شوندگی‌ در یک نگاه)
دیواری از تکست مقابل چشمان خسته کاربر وب، تزریق تجربه مرگ‌آوری به دنیای تعاملی اینترنت است. بهتر است بدانید که چگونه برای وب بنویسید.
نوشتن برای وب و نوشتن برای رسانه‌های چاپی کاملا متفاوت است:
میان‌تیترها، بولت‌ها، کلید‌واژه‌های برجسته، پاراگراف‌های کوتاه، هرم وارونه، ساده نویسی و بی طمطراق و بدون بازاریابی نوشتن از نکاتی هستند که شما باید برای وب‌نویسی در نظر داشته باشید.[الگوی خواندن صفحات وب این است: F]
5- استفاده از فونت‌های ثابت
مشکل بیشتر وب سایت‌ها وجود فونت‌های ثابت است. فونت‌هایی لاغر و ریز که برای خیلی‌ها خوانا نیستند. آمار نشان می‌دهد که تا سال 2004 حدود 9 میلیون نفر با سن بالای 65 سال از اینترنت استفاده می‌کردند. پس چطور ‌می‌توانند فونت‌های ریز شما صفحه شما را بخوانند؟
 
 6- عنوان صفحه
کاربران جدید بیشتر از طریق جست‌وجو در موتوهای جست‌وجو به سایت شما می‌رسند. عنوان صفحه که با تگ <title> همراه هستند معمولا در نتایج صفحات جست‌وجو (SERP) قابل کیلک هستند. این موتوها معمولا تا 66 کارکتر اول عنوان صفحه را نشان می‌دهند.
فراموش نکنید که این عنوان صفحه است که در لیست سایت‌های محبوب کاربر(Favorites) ذخیره می‌شود. درضمن هیچگاه عنوان صفحه را با کلماتی مثل (the) یا (welcome to) شروع نکنید. این کار باعث می‌شود عنوان سایت شما به ناچار در زیر کلمات T و   W در Favorites ذخیره شود.
عنوان سایت باید دقیقا با کلماتی شروع شود که هدف اصلی وب سایت شماست. کلماتی که کاربران در هنگام جست‌وجو از آن استفاده می‌کنند.
از طرف دیگر به کاربرانی فکر کنید که حرفه‌ای هستند و با چند پنجره مختلف کار می‌کنند. بنابراین سعی کنید که با کوتاه‌ترین کلمات عنوان سایت خودتان را نشان دهید تا در میان انبوه پنجره‌های کاربر راحت‌تر دیده شود.
7- هر چیزی که شکل تبلیغات باشد
درنظر داشته باشید که کاربران وب معمولا هر چیزی که شکل تبلیغ دارد، رد می‌کنند و وقتی که کاربر پنجره‌ای را به این دلیل بست دیگر به جزییات آن پنجره فکر نمی‌کند.
بنابراین بهترین راه این است که از طراحی‌هایی که به شکل تبلیغات عرضه می‌شوند، دوری کنید.
 دلایل محکمی برای این نظر وجود دارد:
•  banner blindness: این بدان معناست که کاربران هرگز مسیر نگاهشان را بروی آگهی‌ها و یا حتی هر چیزی که شکل آن‌ها باشد نگه نمی‌دارند.
• animation avoidance: کاربران از هربخش چشمک زن و یا متن‌های فلش براحتی می‌گذرند
• pop-up purges: کاربران قبل از باز شدن کامل هر پنجره pop-up آن را می بندند. تازه اگر  pop-up blocker نداشته باشند.
 
8- حمله به طراحی پایدار
پایداری طراحی بزرگترین اصل در کاربردپذیری صفحات وب است. هنگامی که کاربران سایت شما از پایداری طراحی شما مطمئن باشند دیگر نگران این نیستند که چه اتفاقی در آینده می افتند چون آن‌ها می دانند چطور تجربه‌های جدید بروی وب سایت شما شکل می‌گیرد.
 
9- باز شدن پنجره جدید
بازشدن پنجره جدید مثل کثیف کردن نمایشگر کاربر است. منصفانه نیست وقتی که طراحان از این روش برای حفظ کاربر بروی وب سایت خودشان استفاده می‌کنند.
 شکست را قبول کنید و به جای این کار اجازه دهید اگر بروی لینک شما کلیک شد و چیز بدرد بخوری نداشتید بتوان با زدن دکمه برگشت به مسیر قبلی جست‌وجو برگشت. کاربران اصلا از این روش استقبال نمی‌کنند به خصوص اگر از نمایشگر‌های کوچک استفاده کنند بعد از چند کلیک بروی لینک‌های سایت شما دیگر نمی‌توانند به صفحه‌ای که از اول کلیک کرده بودند برگردند.
لینک‌ها باید درست در همان صفحه باز شوند. اگر فردی خواست که لینکی را در صفحه جدیدی ببیند می‌تواند از دستور open in new window در مرورگر خودش استفاده کند.
 
10- جواب ندادن به سوال کاربر
هدف نهایی همه وب سایت ها کاربران هستند. آن‌ها برای دیدن وب سایت شما دلیل دارند. اما تعداد بی شماری از وب سایت‌ها به خوبی پاسخ کاربران خود را نمی‌دهند.
خیلی وقت‌ها جواب بسیار ساده است اما کاربر آن را پیدا نمی‌کند چون شما به درستی آن را عرضه نکردید. گاهی توضیحات خسته کننده و زیاد شما درباره محصولات، آن‌ها را از هدفشان دور می‌کند. آن‌ها خیلی وقت ندارند که بتوانند همه چیز را بخوانند.


پا نوشت

1.      طراحی سایت تهران

2.      طراحی سایت

3.      سئو سایت

4.      سئو

5.      طراحی وب سایت

6.      طراحی سایت شرکتی

7.      طراحی سایت فروشگاهی

8.      طراحی سایت تهران

9.      طراحی سایت

10.  سئو سایت

11.  سئو