صنعت / تکنولوژی و آینده دنیای حفاظت تصویری / دوربین های مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

صنعت / تکنولوژی و آینده دنیای حفاظت تصویری / دوربین های مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

دوربین مداربسته

دوربین مداربسته یک دستگاه الکترونیکی است که تصاویر را دریافت کرده و به یک دستگاه ضبط کننده یا نمایش دهنده منتقل می کند. دوربین های مداربسته معمولا دو کاربرد عمده دارند:

نقش امنیتی: از دوربین مداربسته جهت افزایش امنیت محل نصب استفاده می شود. این افزایش امنیت می تواند جهت جلوگیری از سرقت باشد.

نقش نظارتی: از دوربین مداربسته جهت نظارت بر عملکرد افراد یا تجهیزات استفاده می شود.
با امکانی که نصب دوربین مدار بسته جهت کنترل محیط کسب و کارتان در اختیار شما می گذارد، دیگر حتی نیاز به حضور فیزیکی شما نمی باشد و شما می توانید از طریق گوشی همراه و با داشتن اینترنت در هر موقعیت زمانی و مکانی محل کارتان را از طریق تصاویر ارسالی از دوربین های مدار بسته تحت نظارت داشته باشید.

دوربین های مدار بسته بسته به نوع و کاربردشان انواع مختلفی دارند:
۱- دوربین مدار بسته آنالوگ

این قبیل دوربینها ، انواع بسیار متداولی از دوربین های مداربسته هستند که با داشتن یک سیستم ساده و ارزان جهت کارهای غیرحرفه ای استفاده می شوند. در این نوع سیستم مداربسته ، سیگنال های تصویر دوربین های مداربسته به صورت انالوگ به دستگاه های  DVRمنتقل می شوند.
رزولوشن دوربینهای آنالوگ بر اساس TVL  اندازه گیری می شوند
۲- دوربین مدار بسته تحت شبکه

دوربین های  مداربسته تحت شبکه  (IP)  ،نوع حرفه ای تری از دوربین های حفاظتی و امنیتی می باشند که کیفیت بسیار بالایی دارند و به طبع آن قیمت بالاتری نیزدارند ، دوربین ها و دستگاه های ذخیره سازی NVR در بستر شبکه و از طریق پروتکل های شبکه تصویر را انتقال و ذخیره سازی می کنند.

دوربین های تحت شبکه از رزولوشن ۷۲۰P  تا ۴K هر کدام متناسب با نوع کاربری در بازار موجود می باشند.

دردوربین های تحت شبکه رزولوشن بر اساس پیکسل اندازه گیری می شود .همچنین دوربین های تحت شبکه قابلیت ثبت و انتقال تصویر بدون استفاده از DVR,NVR  را دارا می باشند در این نوع دوربین ها بر خلاف دوربین های آنالوگ که DVR  مسئولیت پردازش نهایی تصویر را بر عهده دارد پردازش داخل دوربین صورت می گیرد .
قیمت دوربین های مداربسته با توجه به قابلیت های آنها و کیفیت ساختشان متفاوت می باشد.
۳- دوربین مدار بسته HD

تکنولوژی تصویری HD  تکنولوژی نسل جدید سیستم های نظارت تصویری محسوب می شود ،این نوع سیستم های نظارت تصویری با استفاده از کابل کواکسیال مانند دوربین های آنالوگ ولی با کیفیت تصویر بالاتر ، وضوح رنگ و تصویر بیشتر و همچنین رزولوشن بالاتر نسبت به دوربین های نسل گذشته ( Analog) ایده ای نو جهت ایجاد سیستم های نظارتی ، کنترلی و امنیتی با بازدهی و کارایی بالاتر می باشد.

سیستم های حفاظتی HD  موجود در بازار با تکنولوژی های متفاوتی از قبیل HDSDI,HDTVI,HDCVI,AHD عرضه می شوند در میان آنها HDSDI  به دلیل هزینه بالا چندان مورد استقبال قرار نگرفت اما تکنولوژی های HDTVI ,HDCVI,AHD با کیفیتی قابل قبول و قیمتی مناسب توانست رضایت متخصصان و مشتریان سیستم های نظارت تصویری را جلب نماید.

هر کدام از این تکنولوژی ها از چیپ ها و الگوریتم های متفاوتی استفاده می کنند به همین دلیل تنها می توانند با DVR های مخصوص خود تبادل تصویر و اطلاعات کنند . رزولوشن دوربین های HD  نیز مانند دوربینهای دیجیتال بر اساس پیکسل می باشد که انواع رایج آن ۷۲۰P , 1080P  می باشد ،DVR  های جدید  HD  عموما از تعداد محدودی دوربین  IP  و آنالوگ نیز پشتیبانی می کنند که به این نوع DVR ها Tribrid نیز گفته می شود.

چنانچه تمایل به خرید و نصب دوربین مداربسته دارید و یا نیاز به مشاوره در زمینه اجرای کار دارید با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید.گروه متخصص طراحان تک این اطمینان را به شما می دهد که می تواند هرگونه خواسته ای که شما از سیستم های مدار بسته دارید را به سهولت برایتان عملی کند.

 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد