صنعت / تکنولوژی و آینده دنیای حفاظت تصویری / دوربین های مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

صنعت / تکنولوژی و آینده دنیای حفاظت تصویری / دوربین های مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

کاربرد تگ های هدینگ و تاثیر آن بر سئو سایت


تگ های هدینگ که با نام هایی دیگری مثل تگ های عنوان و یا تگ های تیتر نیز شناخته میشوند جز مهمترین تگ های html هستند که علاوه بر زیبا کردن مقالات و محتویات سایت، تاثیر چشمگیری در سئو نیز دارند و باعث میشوند که موتورهای جستجو به درک بهتری از مطالب سایت شما دست پیدا کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا با تگ های هدینگ که از تگ h1 تا h6 را شامل میشود آشنا شوید.

 

تگ های هدینگ ، تگ های بین المللی در HTML است که برای بیان ویژگی های متن و تعیین میزان اهمیت متن به موتورهای جستجو کاربرد دارد. بدون استفاده از تگ های هدینگ فقط صفحاتی با متن های طولانی تولید کرده اید که کاربردی نخواهند داشت. تگ های هدینگ مشخص می کنند که ارتباط بین قسمت های مختلف متن چگونه است. heading tags از تگ H1 شروع و به تگ H6 ختم می شود. که در این بین بیشترین اهمیت را تگ H1 دارد. وظیفه تگ هدینگ مشخص کردن عناوین هر پاراگراف و ارتباط دادن پاراگراف ها با زیر عنوان ها می باشد که نتیجه این ارتباط مشخص کردن عناوین مهم برای درک بهتر مطلب توسط گوگل و کاربران می باشد.

 ساخت وب سایت        طراحی سایت اختصاصی

مزایای تگ های هدینگ
این تگ ها در صفحه نمایش قابل رویت هستند به طوری که با تغییر سایز متن های قرار گرفته در این تگ متن ها بیشتر دیده می شوند و سبب جلب توجه بیشتر کاربر می شوند. به تصویر زیر توجه کنید.

تگ های هدینگ


علاوه بر مهم تر جلوه دادن متن عنوان ها برای کاربران ، خزنده های گوگل هم با ورود به سایت در هر صفحه دقیقاً به دنبال همین ارتباطات ساده و مهم می گردند.مزیت دیگر تگ های هدینگ به جز مزیت هایی که برای کاربران و موتورهای جستجو گفته شد، خاصیت زیبا شدن متن می باشد. متن های سایت در صورتی که تماماً با سایز ۱۸ نوشته شوند مخصوصاً اگر متن طولانی ای هم باشند بسیار خسته کننده خواهند بود و ممکن است کمتر کسی تا آخر متن را دنبال کند. ولی در صورت استفاده از تگ هدینگ متن های عناوین در پاراگراف ها اهمیت بیشتری پیدا می کنند و همین تغییر سایز باعث می شود که متن از یکنواختی خارج شود.

موتورهای جستجو از دو نظر سایت ها را بررسی می کنند :
موضوع سایت و صفحات داخلی در چه رابطه ای است؟ چقدر خوب است؟
با استفاده از لینک های داخلی و خارجی می توان به میزان خوب بودن سایت پی برد که گوگل نیز در این کار بسیار مهارت دارد. گوگل می تواند با بررسی ویژگی های دیگر مثل متا تگ ها و هدینگ تگ ها ، موضوع سایت و میزان اهمیت جزئیات متنی را تشخیص دهد.



استفاده از تگ های هدینگ برای انواع ساختار متنی صفحات وب از نظر محتوا به سه دسته تقسیم می شوند.

1. متن کلی صفحه که به صورت یک پارچه در رابطه با موضوع خاصی صحبت می کند:
در این دسته از متن ها ، به راحتی می توان تمام هدینگ تگ ها را در متن جای داد و بیشترین تاثیر را گرفت زیرا مهم ترین جا برای اضافه کردن تگ های هدینگ ، متن کلی صفحه است.

2. متن داخل منو ، فوتر ، هدر ، لینک های کناری صفحه (Site wide) :
این متن ها عملاً خاصیت متنی ندارند و فقط برای دسترسی بهتر کاربر به دیگر قسمت های سایت است. برای ارتباط متن های یک صفحه از تگ های هدینگ استفاده می شود و برای ارتباط بین صفحات یک سایت از منو ، فوتر ، هدر و … استفاده می شود.

طراحی سایت پزشکی

سئو کردن سایت     

3. صفحاتی که موضوعات مختلف را لیست می کنند. مانند صفحه محصولات و یا مقالات:
در این قسمت هم با قرار دادن عنوانی مناسب در صفحه و مشخص کردن تگ h1 برای متن عنوان می توان تأثیر خوبی از سئو گرفت.

تگ های سلسله مراتبی h :

H1
تگ h1 را در متن های خود برای عنوان داخلی صفحه قرار دهید. در هر صفحه تنها از یک تگ h1 می توان استفاده کرد. گوگل با استفاده از این تگ به موضوع هر صفحه از سایت پی می برد و به همین دلیل تگ h1 در موتورهای جستجو از اهمیت بالایی برخوردار است.

H2
بعد از تگ h1 تگ h2 مطرح می شود که بیشترین استفاده را در متن سایت مخصوصاً متن های طولانی دارد. تمام تیترهای پاراگراف ها با تگ h2 برچسب می خورند و باعث ارتباط بین پاراگراف ها با عنوان سایت می شود. با استفاده از کلمات کلیدی در تگ ها گوگل متوجه می شود که کلمه ی کلیدی شما چه چیزی است و شما را برای این کلمات به کاربران پیشنهاد می دهد. می توانید کلمات هم خانواده برای کلمه ی کلیدی خود را پیدا کنید و عنوان های پاراگراف خود را با این کلمات بنویسید سپس با قرار دادن این عناوین در تگ h2 با این کلمات هم سئو خواهید شد.

تگ های H3 , H4 , H5 , H6
به همین ترتیب می توان از بقیه تگ ها هم برای زیر عنوان های پاراگراف ها (h2) استفاده کرد. کاربری بقیه تگ ها به اندازه ی تگ h1 و h2 نیست.
تگ h3 را هم برای زیر عنوان های پاراگراف ها استفاده کنید. در متن های طولانی حتماً زیر عنوان هایی دیده می شود که باید از تگ h3 برای ارتباط آن با عنوان پاراگراف مربوطه استفاده کرد.
این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از همه ی تگ های هدینگ ضروری نیست. استفاده از تگ h1 را جدی بگیرید ولی صرفاً لازم نیست در متن های خود از تگ های h4 , h5 , h6 استفاده کنید.

حتماً بخوانید: تاثیرات bold نمودن واژه ها در سئو سایت
 

 

ترتیب استفاده از تگ های h به چه صورتی است؟
نکته ی مهم دیگر در زمینه استفاده از تگ ها این است که نمی توان بعد از استفاده از تگ h1 برای عنوان پاراگراف بعدی از تگ h3 به بعد استفاده کرد. یعنی استفاده از تگ ها باید به صورت نزولی صورت گیرد.
اگر در صفحات خود از تگ ها استفاده کردید ترتیب را رعایت کنید.
بعد از تگ h1 حتماً باید h2 استفاده شود.
بعد از تگ h2 حتماً باید از تگ h3 استفاده شود.
اشتباه وارد کردن ترتیب تگ ها تأثیر منفی ای در سئو خواهند گذاشت.
به عنوان مثال مطلبی نوشته اید که 4 نکته اصلی را مطرح می کند پس 4 عنوان اصلی دارد که با تگ h2 آن ها را مشخص کرده اید، نکته دوم خود شامل 3 گزینه زیر مجموعه می باشد، شما می توانید آنها را با تگ های h3 مشخص کنید. حال اگر گزینه های زیر مجموعه نکته 3 نیز خود دارای زیر مجموعه باشند به آنها باید تگ h4 را اختصاص بدهید.
و در آخر باز هم سفارش می کنیم استفاده از این تگ ها را فراموش نکنید و بدانید با استفاده از ویژگی های مثبت کد های HTML ، هم به سئو سایت و هم به راحت تر خوانده شدن متن توسط کاربران کمک خواهید کرد.

منبع : مدیر وب

تعرفه طراحی سایت        طراحی سایت با وردپرس     

دوربین مدار بسته برای نصب در اماکن تجاری و کارخانه


از زمان های گذشته تا به حال، داشتن امنیت کامل در اماکن تجاری و محیط هایی با فضای گسترده به دغدغه ای بزرگ برای صاحبان این اماکن تبدیل گشته است. از جمله روش هایی که برای تامین امنیت، در زمان عدم حضور تجهیزات الکترونیکی پیشرفته مورد استفاده قرار می گرفت، استخدام کردن افرادی تنومند و یا به کار گیری سلاح سرد و گرم مختلف بود، تا امنیت را برای ما به ارمغان آورد. با پدیدار شدن انقلاب صنعتی در کشور های مختلف، و ماشینی شدن زندگی روزمره مردم جهان ابزار های بسیار متفاوت و کاربردی وارد زندگی ما انسان ها شد. یکی از این تجهیزات که به کمک، صاحبان اماکن تجاری همچون طلا فروشی، صرّافی و بانک ها آمد دوربین مدار بسته امکان تجاری بود که با نصب آسان و راه اندازی سریع خود جایگاه مناسبی در بین خریداران سیستم های نظارتی پیدا کرد.

دوربین مدار بسته مناسب اماکن تجاری و کارخانه

دوربین مداربسته       دوربین مداربسته هایک ویژن       دوربین مداربسته منزل      تجهیزات دوربین مداربسته       نمایندگی دوربین مداربسته

محیط های تجاری

محیط های تجاری، که اغلب دارای اشیا و اجناس گران قیمت در محیط خود هستند، کیفیت بالایی را برای ضبط تصاویر و نظارت دقیق خود طلب می کنند. در گام اول برای خریداری انواع مختلف دوربین مدار بسته اماکن تجاری، مشورت و حضور یک کارشناس برای در نظر گرفتن نوع تکنولوژی دوربین مدار بسته، تعداد دوربین، جهت قرار گیری و محل نصب، مورد نیاز است. پس از مشخص شدن موارد ذکر شده حالا نوبت نوع لنز و کیفیت تصاویر انتقالی به نمایشگر و فضای ذخیره سازی همچون هارد است که توسط نوع نیاز خریدار تعریف می شود. تنها گزینه برای لنز این دوربین ها، چشمی 3.6 میلی متری به بالا می باشد تا امنیت محیط با قدرت بالا تامین گردد. تصویر برداری در شب یکی دگر از پارامتر های مهم است که باید در هنگام خرید دوربین مدار بسته AHD اماکن تجاری به آن توجه داشته باشید. به طور کلی میزان دید در شب مناسب برای بانک ها، طلا فروشی و صرّافی ها 30 متر مربع که در برند های مختلف به صورت سیاه و سفید و رنگی ارائه می شود.

 

کارخانه و فضای هایی با متراژ بزرگ

دوربین مدار بسته هایی که برای فضایی با متراژ بالا خریداری می شوند بالا ترین کیفیت ممکن را چه در لنز و چه در کیفیت تصویر و بدنه دارا می باشند. مکان هایی که برای نصب دوربین مدار بسته IP می باشند کارخانه، فضا های بزرگ و سوله و های انبار های غذایی می باشند، تا در زمان پایان ساعات اداری به کمک نیرو حفاظت و یا نگهبانی مجموعه آمده و در صورت مشاهده حوادث غیر مترقبه همچون آتش سوزی و یا سرقت اموال و اجناس، در سریع ترین زمان ممکن از اتفاقات محیطی با خبر شوند و موارد پیشگیرانه را، برای اتفاقات رخ داده را انجام دهند. سیستم نظارتی که برای این محیط ها اغلب خریداری می شود با نام PTZ یا دوربین مدار بسته گردان شناخته می شود، تا در کنار دوربین های معمولی دام و بولت امنیت مکان های نام برده شده را به میزان قابل توجهی بالا ببرند.

 

  هایک ویژن    نصب دوربین مداربسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته   دوربین اچ دی

انتخاب نهایی

حالا پس از شناخت انواع سیستم های نظارتی مناسب برای کارخانه، انبار و مجتمع های تجاری کوچک و بزرگ، باید قبل از خرید به مواردی مهم کفه در کارکرد صحیح دوربین مدار بسته اماکن تجاری خریداری شده تاثیر گذار است دقت کنید. انتخاب محل نصب دوربین مدار بسته به نظارت دقیق محیطی کمک شایانی می کند. برای بالا بردن دقت نظارت، باید قبل از نصب تمام زاویه امکان تجاری و انبار ها را شناسایی کنید که این کار اغلب توسط خود خریدار و با حضور کارشناسان صورت می گیرد. نوع تکنولوژی دوربین مدار بسته اماکن تجاری در وضوح و کیفیت تصاویر تاثیر گذار است، بدین شکل که لنز قدرتمند به کار رفته در سیستم نظارتی در صورت یکسان بودن (برای مثال لنز 3.6 میلی متری) در تکنولوژی تحت شبکه و اچ دی سی وی آی از تفاوت و کیفیت فاحشی در خروجی برخوردار می باشند. از دیگر مسائلی که باید به آن توجه داشت، قاب دوربین مدار بسته اماکن تجاری است که در سه نوع بولت، دام و PTZ تولید گشته اند، و پیشنهاد می شود در صورت خریداری دوربین دام و بولت از کیفیت تصویر و لنز بسیار بالا استفاده کرده و یا انتخاب اول خود را بر روی دوربین مدار بسته PTZ که مخصوص اماکن تجاری و محیط هایی با فضای گسترده و بزرگ است قرار دهید.

مطالبی مفید برای سایت طراحی شده


 

قبل از اینکه یک وب سایت را طراحی کنیم و امکانات آن را برنامه ریزی کنیم ، باید وجود آن از این نظر بررسی شود که آیا این وب سایت میتواند به عنوان یک وسیله بازاریابی مورد استفاده قرار بگیرد؟

 

چه کاری باید انجام دهیم

برای هر یک از عنوان های مهم بازاریابی ، به راه کار پیشنهادی توجه کنید و تصمیم بگیرید که آیا به این feature احتیاج دارید و اینکه چگونه میتوانید از آن برای پیشبرد مقاصد خود استفاده کنید. بهترین و موفق ترین روش، پرسش مستقیم از مخاطبین است، مشتریان، فروشندگان و...

 

article_image_one_32.jpg

خدمات مشتریان

 شما وب سایت را برای مخاطبینتان به وجود آورده اید، نه برای خودتان، پس توجه کنید که همه چیز برای آنها باشد.

 اطلاعاتی را که از شما خواسته میشود، در اختیار کاربران قرار دهید و در کار خود وقفه ایجاد نکنید.

 خدماتی که مورد نیاز کاربران است، در اختیارشان بگذارید.

 به طور واضح بایدها و نبایدها را برای خود و کاربران سایت مشخص کنید و نکته ای را مبهم باقی نگذارید.

 یک بخش help در سایت داشته باشید و در صورت امکان با e-mail فوری یا تلفن مشکلات کاربران را در رابطه با استفاده از سایت حل کنید.

 همواره از یک یا چند تن از کارکنان بخواهید که به طور دائم و به نوبت online باشند تا در صورت لزوم کاربران را راهنمایی کنند.

 یک بخش خدمات مشتریان در سایت قرار دهید تا کاربران را برای پرسش و تحقیق تشویق کند.

 بخشی را به "پاسخ به سوالات مکرر" یا frequently asked questions اختصاص دهید- ده تای اول را در سایت بگذارید و آنها را هر از گاهی تغییر دهید. در صورت لزوم از نمودار و تصویر استفاده نمایید.

 

کاری کنید که مردم برای کار و تجارت با شما تشویق شوند:

 اولویتهای مشتریان خود را بشناسید و آنها را اولویت خود بدانید.

 محصولات و خدمات خود را به مشتریان معرفی کنید.

 مهمترین عناصر کار خود را در بالای صفحه قرار دهید تا کاربران بتوانند قبل از باز شدن تمام صفحه، آنرا ببیند.

 جزئیات شیوه های تماس با وب سایت را یا در صفحه اول قرار دهید یا در جایی که با یک "کلیک" بتوان به آن رسید، آنرا در ته سایت دفن نکنید.

 برقرار کردن امکان جستجو را در وب سایت فراموش نکنید.

 با طراحی شیوه واضح و روشنی برای گشت و گذار در سایت، کاربران را به بخشهای مختلف سایت راهنمایی کنید.

 امکان استفاده از سایت خود را برای افرادی که امکان اتصال سریع ندارند یا دارای نارساییهای جسمی هستند فراهم کنید.

 با طراحیuser-friendly سایت خود را برای کاربران خارج از کشور هم قابل استفاده کنید.

   طراحی سایت تهران      طراحی سایت اختصاصی     قیمت طراحی سایت

نظم بخشیدن به محتوا

هنر نظم بخشیدن و چیدمان محتوای یک سایت، طراحی اطلاعات information design نام دارد. این کار شامل دسته بندی، جدا کردن و مشخص کردن مطالب بوده و به کاربر کمک میکند تا بلافاصله محتویات وب سایت را ببیند و جای هر کدام را تشخیص دهد. طراحی سایت و استفاده از علائم و عوامل تصویری باید طوری باشد که کاربر به گشت و گذار در آن علاقمند شود.

 

چه کاری باید انجام دهیم:

زمانی که مشغول طراحی اطلاعات وب سایت خود هستید: • همواره نظر کاربران را درباره سایت به خاطر داشته باشید، اینکه آنها از تشکیلات شما، محصولات و خدمات آن چه انتظاری دارند بسیار مهم است.

 مطالب و عناصری که بیشتر کاربران به آن علاقمندند و دسترسی به آنها برایشان اهمیت دارد را بشناسید و یا آنها را در صفحه اصلی قرار دهید یا در جایی که با یک "کلیک" بتوان به آن رسید.

 تعداد "کلیک"هایی که برای رسیدن به یک مطلب لازم است را به سه تا و کمتر کاهش دهید. برای مثال سایت خود را با ساختار flat طراحی کنید.

 عنوان بخشهای مختلف سایت را واضح و کوتاه انتخاب کنید.

 برای نام گذاری بخشهای سایت مراقب ملاحظات فرهنگی باشید.

 توجه کنید که بخشهای اطلاعات، محصولات، خدمات، جنبه های فنی وب سایت، روابط عمومی و بازاریابی کاملا مشخص و مجزا باشند.

 

طراحی گشت و گذار یا Navigation design

طراحی برای گشت و گذار در سایت، هنر در اختیار قرار دادن ابزار مناسب برای یافتن مطالب به کاربر است. هنر این کار در به وجود آوردن عوامل بصری است که به کاربر اطلاع میدهد در کجا قرار دارد، از کدام قسمت به اینجا رسیده و از اینجا به کدام بخش میتواند حرکت کند. او باید بتواند ببیند و درک کند. ساده ترین مثالها، فلشها و دگمه هایی هستند که امکان دسترسی به تمام بخشها را امکان پذیر میکنند.

 

 ساخت سایت        طراحی سایت شرکتی

 

چه کاری باید انجام دهیم:

به پیشنهادات زیر برای navigation design توجه کنید:

• طراحی را ساده و بسیار مشخص انجام دهید.

 مسیرها و ابزارهای متعددی را برای کاربر در نظر بگیرید تا بتواند ابزارهای جستجو، نقشه سایت و منوها menuرا پیدا کند.

 به خاطر داشته باشید که کاربران لزوما از صفحه اصلی وارد سایت شما نمیشوند، پس در تمام صفحات ابزارهایی برای جستجو در سایت و بازگشت به صفحه اصلی قرار دهید.

 کاربران غیبگو نیستند، پس از آنها انتظار نداشته باشید محتویات یک منو را حدس بزنند یا به خاطر بسپارند.

 اگر از علائم تصویری برای راهنمایی کاربران استفاده میکنید، از گویا بودن تصویر مطمئن شوید و اندازه آنرا به قدر کافی بزرگ و قابل رویت انتخاب کنید.

 علائم یا توضیحاتی برای مشخص کردن محل قرار گرفتن کاربر در سایت در نظر بگیرید.

 از علائم و ابزارهای همسان و یک نواخت استفاده کنید.

 اگر کاربر برای خواندن یا دیدن محتوای یک صفحه باید به سمت پایین حرکت کند scroll down ، در پایین صفحه ابزاری برای به بالا برگشتن با یک "کلیک" قرار دهید

شرکت طراحی سایت      

آموزش انتقال تصویر دوربین مدار بسته

 

انتقال تصویر در دوربین مدار بسته به چند طریق ممکن است که با توجه قابلیت دستگاه DVR یا NVR می توان این کار را انجام داد. به طور کلی تصویر همه ی دستگاه های ضبط کننده دیجیتال را می توان در بستر اینترنت انتقال داد و جدید یا قدیمی بودن دستگاه مشکلی در این امر ایجاد نخواهد کرد. 

فقط جدید بودن DVR یا NVR حسنی که دارد این است که از روش های جدید انتقال تصویر بهره می برد و باعث می شود که افرادی حتی بدون تخصص حرفه ای نسبت به شبکه بتوانند این کار را به راحتی انجام دهند.

تصویر چه دستگاههایی را می توان انتقال داد؟

  • تمامی دستگاههای دی وی آر آنالوگ، AHD، HDCVI و HDTVI
  • تمامی دستگاههای ضبط کننده دیجیتال یا NVR
  • دوربین های تحت شبکه یا IP
  • دوربین های وایرلس تکی یا چندتایی

چه تجهیزاتی انتقال تصویر ندارند؟

  • دوربین های مدار بسته ای که با از کابل کواکسیال استفاده می کنند. (منظور DVR نیست)
  • دوربین های بیسیمی که به شبکه وصل نمی شوند.(مثل دوربین های کنترل کودک که خودشان صفحه نمایش دارند)

با این مقدمه به سراغ روش های انتقال تصویر دوربین مدار بسته می رویم. و نکته ای که مهم است این انتقال تصویر را برای شبکه داخلی می خواهیم یا اینکه بتوانیم از هر جای دنیا تصاویر دوربین هایمان را داشته باشیم. 

روش های انتقال تصویر دوربین مدار بسته

  1. انتقال تصویر به روش P2P یا نقطه به نقطه
  2. انتقال تصویر با آی پی ثابت
  3. انتقال تصویر در شبکه داخلی

1-انتقال تصویر دوربین مدار بسته به روش P2P 

این نوع انتقال تصویر تقریبا روش جدیدی است که با وصل کردن کابل لن به دوربین یا DVR و NVR تصاویر به سرور ارائه دهنده خدمات هدایت شده و منتظر اتصال دستگاه های مجاز برای مشاهده تصاویر می باشد.

روش  های انتقال تصویر

اگر پک دوربین مدار بسته خریداری شده از سال 1395 به بعد و یا از مدلهای AHD، HDCVI و HDTVI باشد می توان مطمئن بود که از خدمات P2P بهره می برد. با این حال دستگاه باید تست شود که آیا سرور ارائه دهنده خدمات انتقال تصویر قطع و یا فیلتر نشده باشد.

روش انتقال تصویر به طریق P2P

پس از نصب دی وی آر و روش نمودن آن، به وسیله کابل لن آن را به یک مودم که دارای اینترنت فعال است، متصل نمایید. بر روی جعبه دی وی آر معمول QR کد برنامه یا اپلیکیشنی که می بایست روی تلفن همراه خود نصب وجود دارد و اگر جعبه موجود نبود هنگام روشن کردن دستگاه و در قسمت راهنمایی این بارکد را اسکن کنید تا اپلیکیشن را دریافت کنید.

سپس پس از نصب برنامه به قسمت اضافه کردن دستگاه بروید و پس از نامگذاری روی دستگاه، دکمه مقابل گزینه GID را بزنید تا دوربین موبایلتان جهت اسکن QR کد باز شود.

این کد نیز در همان قسمت راهنمایی در هنگام روشن کردن دی وی آر وجود داشت و اگر آن را پیدا نمی کنید، می توانید با کلیک راست کردن از موس DVR یا NVR تان آن را پیدا کنید.

گزینه های بعدی نام کاربری و کلمه عبور است که می بایست یوزرنیم و پسورد دی وی آر را در این قسمت ها وارد کرد و در انتها از شما میخواهد تا تعداد دوربین ها را مشخص کنید. با ذخیره کردن این تنظیمات کار تمام است و شما قادراید تصاویر دوربین مداربسته خود را در تلفن همراه تان ببینید.

انتقال تصویر در دوربین های وایرلس

روش انتقال تصویر در دوربین های بیسیم ممکن است کمی متفاوت باشد، چرا که هر شرکتی ساز و کار خود را برای سهولت و همچنین امنیت ارسال تصویر داد. که ما پیشنهاد می کنیم بعد از خرید دوربین بیسیم آموزش های تصویری جهت انتقال تصویر آن مدل دوربین را ببینید.

انتقال تصویر بر روی موبایل و دسکتاپ

با این حال اگر دوربین مداربسته بیسیم از مدلهای ارزان قیمت باشد، می بایست نام اپ مورد نیاز برای تلفن همراه را از روی جعبه خواند و آن را از گوگل پلی یا اپ استور دانلود کرد. دوربین وایرلس را روشن کرده و پس از نصب برنامه گزینه + یا Add Device را زد و در ادامه گزینه New device configuration را انتخاب کنید. 

تلفن همراه به دنبال دوربین گشته و آن را پیدا می کند. در صورتی که دوربین بیسیم یافت نشد وارد تنظیمات وای فای تلفن همراه شده و به دنبال Wifi ای باشید که در نزدیکی شماست و رمزی هم ندارد و به آن وصل شوید. (برخی از دوربین های وایرلس موقع راه اندازی اولیه هات اسپات میشوند تا بتوان سریعتر آنها را یافت) و دوباره از طریق برنامه دوربین را جستجو کنید.

در ادامه و پس از شناسایی دوربین اپ از شما، نام دوربین که دلخواه است را می خواهد، سپس می بایست یوز نیم و پسورد مودم وای فای محل را جهت اتصال دوربین به اینترنت وارد کنید و در انتها یک پسورد مطمئن برای امنیت دوربین بیسیم مشخص کنید. در اینجا نیز کار تمام است و همانطور که قبلا گفته شد، ممکن است مراحل انتقال تصویر در هر دوربین بیسیمی متفاوت باشد.

انتقال تصویر به روش آی پی استاتیک

مطمئن ترین روش انتقال تصویر همین روش است و برای همه ی دستگاهها و دوربین هایی که قابلیت انتقال تصویر داشته باشند قابل اجرا خواهد بود. پس اگر دستگاهی قدیمی بود و یا سرور P2P آن قطع بود می توان از این روش استفاده نمود. برای توضیح این روش به دلیل پیچیدگی خاصش آموزش قدم به قدم را ارائه می دهیم.

1– خرید آی پی ثابت

اولین قدم این است که از شرکت ارائه دهنده اینترنت خودتان درخواست IP static  نمایید. حالا چرا آی پی ثابت؟ علت این است که مودم ها با هر بار قطع و وصل شدن آی پی شان تغییر می کند و شما با خرید آی پی ثابت جلو این تغییر را میگیرد.

2- مشاهده تنظیمات دی وی آر

وارد منو دی وی آر یا NVR و حتی دوربین آی پی شوید و در تنظیمات شبکه آن آی پی دستگاه، پورت های خروجی برای وب و موبایل را در جایی یادداشت نمایید. اگر در این تنظیمات گزینه DHCP تیک خورده بود، تیک جلوی آن را غیر فعال کنید. 

ست کردن دی وی آر دوربین مدار بسته

  • گزینه TYPE را روی STATIC فیکس کنید
  • MEDIA PORT را یاداشت نمایید
  • WEB PORT معمولا ۸۰ می باشد
  • IP ADDRESS همان IP دی وی آر است که این مورد را نیز باید یادداشت کنیم
  • SUBNET MASK لازم به تغیر و یادداشت ندارد
  • GATEWAY معمولا آی پی مودم می باشد
  • در آخر گزینه APPLY را زده و خارج می شویم
  • در صورت داشتن موبایل پورت آن را نیز یادداشت می کنیم.

3-وارد شدن به کنسول مودم

تنظیمات-مودم
  • کامپیوتر خود را با یک کابل LAN به مودم وصل کنید و وارد یک مروگر شوید.
  • معمولا IP مودم های مختلف در صورت عدم تغییر ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ می باشد
  • IP مودم های وایمکس معمولا ۱۹۲.۱۶۸.۰.۱ می باشد(شما می بایست پس از وارد شدن آی پی مودم را روی رنج ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ بیاورید)
  • بعد وارد شدن به آدرس مودم از شما یوز نیم و پسورد خواهد خواست که در صورت پیش فرض هر دو admin می باشد

3- تنظیمات مودم

این قسمت جایی است که ممکن است وقت شما را بیشتر بگیرد. چرا که مودم ها با یکدیگر متفاوت اند و هر یک روش خاصی برای پورت فورواردینگ ارائه نموده اند. ما در ادامه روش تنظیم اکثر مودم های در بازار را آموش می دهیم.

تنظیمات انتقال تصویر برای مودم وایمکس

تنظیمات مودم موبین نت برای انتقال تصویر

مطابق تصویر زیر ابتدا روی APPLICTION کلیک کرده و از روی زبانه باز شده روی DMZ & PORT FORWARDING کلیک کنید
بعد باز شدن صفحه
در قسمت NAME نام دلخواهی وارد کنید
START PORT و END PORT را روی ۸۰ تنظیم نموده یا مطابق تصویر بالا تمام پورتها را فوروارد کنید

(در این قسمت می توان پورتها را به صورت مجزا وارد کرد و فقط سه پورت http ، پورت مدیا و موبایل را فوروارد کرد- به این نحو که آی پی دی وی آر را در قسمت Distintion IP وارد کنید و سه بار متوالی سه پورت مختلف را در قسمت استارت پورت و اند پورت وارد کنید)

در قسمت Destination IP آی پی دی وی آر ی که در قسمت اول یاداشت نموده ایم وارد می کنیم
و در آخر گزینه ADD را کلیک می کنیم
در انتها به قسمت DMZ رفته و آی پی DVR را در آنجا نیز وارد کنید.
در برخی از مدلهای مودم مبین نت واژه پورت فورواردینگ وجود ندارد که در این مدلها باید port triggering را پیا کنیم و تغییرات ارسال پورت را انجام دهیم.

 

دوربین مداربسته       دوربین مداربسته هایک ویژن       دوربین مداربسته منزل      تجهیزات دوربین مداربسته       نمایندگی دوربین مداربسته

تنظیمات انتقال تصویر برای مودم TP-Link

بعد از اینکه وارد تنظیمات مودم شد اید مطابق تصویر ابتدا گزینه ADVANCED SETUP را کلیک کرده و از زبانه باز شده گزینه NAT را کلیک می کنید.
ابتدا روی DMZ کلیک کرده و آی پی Dvr را در وارد می نماییم

تنظیمات-مودم-موبینت

بعد از کلیک روی NAT صفحه ای باز می شود که ممکن است فقط PVCx را نشان دهد.
شما باید PVC را برگزینید که اینترنت شما روی آن کانفیگ شده
با انتخاب PVC کانفیگ شده گزینه DMZ و VIRTUAL SERVER نمایش داده می شود
روی گزینه VIRTUAL SERVER کلیک کنید تا تصویر زیر را ببینید.

تنظیمات مودم تی پی لینک انتقال تصویر

مطابق تصویر بالا APPLICATION را روی CUSEEME گذاشته و پورت ۸۰ را فوروارد می کنیم.
Rule Index را روی عدد دو قرار داده و مراحل گفته شده را با پورت مدیا انجام داده و دو باره Rule Index را روی عدد سه قرار داده و با پورت موبایل مراحل را تمام می کنیم.
دقت شود که در قسمت LOCAL IP ADDRESS شما باید IP DVR ی را که در قسمت اول یاداشت کردید وارد نمایید.

 تنظیمات انتقال تصویر با مودم D-Link

مطابق تصویر زیر گزینه ADVANCED را کلیک کنید و از زبانه سمت چپ روی PORT FORWARDING کلیک کنید و در نهایت روی ADD کلیک کنید.

پورت فورواردینگ مودم دی لینک

اینجا نیز لازم است CUSTOM SERVER را برگزیده و IP DVR را که در قسمت اول یاداشت نموده ایم اینجا تایپ نماییم.

انتقال تصویر مودم دی لینک

و در نهایت مطابق تصویر پورت ۸۰ (در صورتی که پورت وب دی وی آر ۸۰ بوده باشد )را در ابتدا و انتها فوروارد نماییم.
در ردیف دوم نیز پورت مدیا را در تمام کادرها پر می کنیم و در ردیف سوم پورت موبایل را در همه کادر های خالی تایپ می کنیم.
در آخر روی APPLY کلیک کنید.
در اینجا نیز روی گزینه  DMZ کلیک کرده و آی پی Dvr را در وارد می نماییم.

4-مشاهده تصاویر

مشاهده تصاویر از طریق تلفن همراه

برای توضیح بهتر ویدیوئی در مورد چگونگی انتقال تصویر دوربین مدار بسته و مشاهده آن بر روی موبایل تهیه شده که در ادامه آن را ببینید.

 

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن    نصب دوربین مداربسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته   دوربین اچ دی

مشاهده انتقال تصویر دوربین مدار بسته از طریق اینترنت اکسپلورر

پیشنهاد میکنیم که برای دیدن تصویر از internet Expelorer نسخه ۹ استفاده نمایید.
قبل از دیدن تصویر در IE شما باید یکسری تنطیمات در آن انجام دهید.
اینترنت اکسپلورر را باز کرده و دکمه alt و X را هم زمان بفشارید تا منوی toold باز شود ، سپس internet option را انتخاب کنید.
برگه ی security را انتخاب کرده و دکمه ی custom level را انتخاب نمایید.

در پنجره آخر در بخش Download Unsigned ActiveX controls گزینه Enable را انتخاب کرده و تغییرات را ذخیره کنید. در آخر مرورگر خود را ببندید و دوباره باز کنید.


تنظیمات اینترنت اکسپلورر انتقال تصویر

در آدرس بار بالای صفحه آدرس IP ثابت (آی پی استاتیک) که قبلا از شرکت خدمات دهنده اینترنت دریافت نموده ایم را وارد می کنیم.
پیغامی در وسط صفحه (در ورژنهای مختلف در بالا یا پایین می آید) که می خواهد پلاگینی را از DVR شما دانلود نماید.
شما روی گزینه install کلیک کرده و حال می توانید منو DVR را ببینید.
با وارد کردن یوزر و پسورد DVR می توانید تصاویر را به صورت زنده ببینید.

در صورت اینکه هنوز سوالی در مورد انتقال تصویر در ذهنتان مانده یا بخشی از آموزش را متوجه نشده اید می توانید در قسمت نظرات سوال خود را مطرح نمایید.

 

بررسی سایت رقبا


برای اینکه بتوانید در دنیای رقابت کسب و کار مجازی از سایز رقبا پیشی بگیرید و کسب درآمد بالاتری از وب سایت خود داشته باشید علاوه بر بروز بودن اطلاعات سایتتان باید همواره وضیعت رقبای خود را بررسی کنید و سعی کنید که یک گام از آنها جلوتر باشید. در این مقاله با تکنیک های بررسی سایت های رقیب آشنا میشوید با ما همراه باشید.

 

1. تعداد صفحات سایت
برخی برندها در شبانه روز مرتباً مطلب، پست، خبر و گزارش منتشر می کنند؛ در مقابل شرکت هایی هستند که مقالات بسیار کمتری نشر می دهند. نکته مهم این است که بدانیم «بیشتر» همیشه بهتر نیست بلکه باید در این خصوص از یک استراتژی منسجم و برنامه ریزی شده استفاده کرد. اما با این حال یکی از عواملی که نشان می دهد که یک سایت، از سابقه و اعتبار خوبی برخوردار است و در زمینهٔ کاری خودش حرفی برای گفتن دارد، تعداد صفحات بالای سایت است. برای این که ببینید تعداد صفحات سایت شما - یا رقبایتان – چندتاست، پس از عبارت site: آدرس سایت را بنویسید و در گوگل جستجو کنید؛ به این صورت: site:http://webaddress.com رقمی که در صفحه جواب ها و پس از عبارت About آورده می شود، تعداد صفحات سایت را نشان می دهد، مانند تصویر زیر:

2. بازه انتشار
من ابزاری که چنین چیزی را اندازه گیری کند سراغ ندارم ولی یک راه این است که به سراغ سایت رقبا بروید و پست هایشان را یکی یکی بشمارید! وحشت نکنید، این کار آسان است زیرا معمولاً در کنار پست ها، تاریخ انتشار آن ها درج می شود. شما با دانستن بازه های انتشار رقبای خود می توانید برای خودتان یک بازه انتشار رقابتی ایجاد کنید. مثلا اگر رقیب شما در ماه فقط 2 مطلب منتشر می کند و آنها را روز دوشنبه انتشار می دهد شما می توانید 4 مطلب در روزهای یکشنبه با نگاهی عمیق تر و کیفیت بالاتر تولید کنید تا هم زودتر از رقیب خوانده شوید و هم پر رنگ تر در نگاه مخاطبین ظاهر شوید.

3. ترافیک سایت
هرکس که با الفبای کار در اینترنت آشنایی داشته باشد می داند که ترافیک سایت یکی از مهم ترین معیارهای سنجش محبوبیت و اعتبار سایت ها به شمار می رود . ابزارهای زیادی برای تعیین ترافیک وب سایت ها وجود دارد که البته در میان همه آن ها مقداری بی دقتی دیده می شود. هر چه رتبه و رنک سایت بالاتر باشد (یعنی رقم اختصاص یافته به آن کمتر باشد) ترافیک سایت بیشتر خواهد بود؛ و برعکس.

الکسا (Alexa) یکی از این سایت هاست که احتمالاً با آن آشنا هستید: محبوب ترین مرجع بین سایت های نشان دهنده ترافیک.

 شرکت طراحی وب سایت      طراحی وب سایت شرکتی
 


SimilarWeb یکی دیگر از ابزار سنجش رتبه بندی سایت هاست که عملکرد آن مورد قبول بسیاری از کارشناسان می باشد. اگر سایتی که در SimilarWeb به دنبال تجزیه و تحلیل آن هستید به اندازه کافی محبوب باشد، SimilarWeb منبع ترافیک سایت و حتی سایت های ارجاعی (Referring) را نیز به شما نشان می دهد.

4. سئوشناسی رقبا
سئو یا Search engine optimization موضوعی است عمومی و به همین دلیل به راحتی می توانید از اقدامات رقبای خود در این حوزه باخبر شوید. ما برای رسیدن به این هدف دو سرویس را پیشنهاد می کنیم: Moz و SEMrush. Moz اطلاعات کلی مانند آنچه در رتبه بندی دیدیم را عرضه می کند ولی SEMrush تعداد عبارات مورد توجه رتبه بندی را بیان می دارد. این دو ابزار برای این هستند که ببینیم آیا سایت موردنظر از لحاظ سئو در وضعیت خوبی قرار دارد یا خیر.

5. اعتبار دامنه
دامین آتوریتی (Domain Authority) که به اعتبار یا قدرت دامنه ترجمه می شود، یکی از ابزارهای بررسی قدرت وب سایت هاست. Domain Authority عددی است بین صفر تا صد. هر چه این عدد به صد نزدیک تر باشد، سایت از اعتبار بیشتری برخوردار است و بیشتر می تواند چشم موتورهای جستجو را به خود جلب کند، هر چه این رقم به سمت و سوی صفر میل کند، از اعتبار سایت کاسته می شود. به عبارت دیگر Domain Authority یک نمره کلی است که به سایت اختصاص می یابد، این رقم برای جستجوگرهای اینترنتی مهم است. برای این که خیلی راحت و بی دردسر Domain Authority سایت خود و رقبا را بدانید، کافی است به ابزار Open Site Explorer از سایت MOZ مراجعه کنید.

6. تعاملات اجتماعی
تعاملات اجتماعی (Social Engagement) فاکتور مهم دیگری در حوزه تعیین اهمیت وب سایت ها محسوب می شود. هر چه دادوستدها و تعاملات در شبکه های اجتماعی (و به عبارت دیگر تعداد دنبال کنندگان برند در این اکوسیستم) بیشتر باشد، اهمیت، قدرت و اعتبار آن سایت و برند بیشتر خواهد بود. اگر شما هم می خواهید فعالیت های فعلی تان را انسجام بخشید، در وهله اول باید بدانید در کدام شبکه اجتماعی فعالیت نمایید: آیا فیس بوک مناسب است یا پینترست؟ توییتر ترجیح دارد یا اینستاگرام؟ شما باید با توجه به زمان و مکانی که در آن هستید و کاربران شما نیز در آن حضور دارند این موارد را بسنجید(به عنوان مثال اکنون در ایران بهترین گزینه اینستاگرام است)


کارشناسان معمولاً فیس بوک را برای برندهای B2C و لینکدین را برای برندهای B2B پیشنهاد می کنند. توییتر هم می تواند برای همگان مفید و مناسب باشد.

7. دو فاکتور توییتری
فاکتور دیگری که می تواند در اینجا نقش آفرینی کند، عبارت است از Average new Twitter followers per day که می شود (میانگین فالوورهای جدید توییتر در روز) ابزار مختلفی برای سنجش و شمارش دنبال کنندگان جدید شما در توییتر وجود دارد. این ابزار می تواند بفهمد چه کسانی اخیراً به جمع دنبال کنندگان شما اضافه شده اند و چه کسانی شما را unfollow کرده اند. از Average shares per post (میانگین پست های به اشتراک گذاشته) هم نباید غافل شد . برخی از مهم ترین فاکتورهایی که بر میزان share شدن پست ها در شبکه های اجتماعی تأثیر دارند عبارت اند از: عناوین، جذابیت های بصری و ابزار اتوماسیون اجتماعی (social automation).

همه موارد فوق اکنون در صفحات تجاری اینستاگرام نیز قابل بررسی می باشد و شما می توانید همین موارد را در صفحات اینستاگرام خود مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید از روند فعالیت خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام مطلع باشید.

نسخه رایگان BuzzSumo یک ابزار عالی برای یافتن مطالب داغ و موردبحث روز در فضای وب است و به شما کمک می کند که خیلی سریع و فوری، اخباری را که بیشترین بازدید و اشتراک گذاری را داشته پیدا کنید. نسخه پولی این نرم افزار یعنی BuzzSumo Pro امکانات بیشتری در اختیار شما قرار می دهد.

8. ایمیل مارکتینگ
تقریباً تمام بازاریاب های حرفه ای که من با آن ها برخورد داشته ام، بر روی قدرت ایمیل مارکتینگ و تأثیرگذاری مثبت آن انگشت گذاشته اند. برخلاف منابع ترافیک ساز (مانند گوگل، فیس بوک، توییتر و لینکدین)، ایمیل یک شرکت طرف ثالث نیست بلکه بخشی از دارایی و اطلاعاتِ خودِ شماست. به عبارت دیگر شما با اتکا به دانش خودتان و بدون یاری از شرکت های فوق می توانید ترافیک سایت تان را بالا ببرید. با ایمیل، واسطه ها نیز حذف می شوند و شما مستقیماً با کاربر سخن می گویید. مهم این است که بتوانید بازدیدکنندگان سایت تان را متقاعد کنید که ایمیلشان را در اختیارتان بگذارند تا خبرنامه های روزانه، هفتگی، ماهانه یا دوره ای شما را دریافت نمایند.

در اینجا اشاره به یک نکته ظریف خالی از لطف نیست: یکی از سرنخ های مهم در بحث ایمیل مارکتینگ، تعداد اعضای لیست گیرندگان ایمیل (Email list size) است. این که چند نفر ایمیل های خبرنامه شرکت رقیب را دریافت می کنند، می تواند حقایق بسیاری را برای شما آشکار سازد. البته این رقم ممکن است همیشه در معرض دید دیگران قرار نگیرد ولی کافی است به فرم Signup سایت دقیق شوید؛ شاید آنجا چیزی دستگیرتان شود.

حتماً بخوانید :15 نکته مهم درباره خبرنامه و ایمیل مارکتینگ
 


9. هدف گیری مجدد
هدف گیری مجدد یا همان Retargeting نوعی راهکار برای بهبود برندینگ و ترافیک است؛ تقریباً چیزی شبیه پاپ آپ. در یک کمپین Retargeting از یک پیکسل ردگیری و یک کوکی استفاده می شود و شامل مراحل زیر است:

1. بازدیدکننده ای به سراغ سایت شما می آید و در آنجا گشت وگذار نموده، انواع محصولات و سرویس ها را مشاهده و احتمالاً بررسی می کند.
2. این خانم یا آقای بدسلیقه (!) بدون این که از سایت شما خریدی بکند، کامنتی بگذارد و اثری از خودش بر جای گذارد، به سراغ سایت های دیگر که دست بر قضا رقبای شما هستند ، می رود .
3. شما یک سری آگهی به آن بازدیدکننده گریزپا نشان می دهید. این آگهی ها بر اساس محصولات، سرویس ها و صفحاتی که وی قبلاً در سایت شما دیده طراحی و تنظیم شده است.
4. اکنون این کاربر به تبلیغات شما جواب می دهد و به سراغ سایت تان آمده تا عمل موردنظر شما را که مثلاً خرید کالا است انجام دهد.

منبع : مدیر وب

هزینه طراحی سایت       طراحی سایت وردپرس